LogBuy Blog - Inspiration & Nyheder

5 marketingkanaler du skal bruge ved udsalg

Skrevet af Elisabeth Hvirring Larsen | 13-03-2023 07:00:00

Fordelen ved at markedsføre dit udsalg via effektive marketingkanaler er, at du tiltrækker nye kunder, og dermed øger dit salg. Men for at opnå succes, er det afgørende at vælge den kanal, der når ud til den rigtige målgruppe. 

Nedenfor gennemgår vi 5 marketingkanaler, der kan tage din salgsstrategi til det næste niveau. Vi ser nærmere på hver enkelt kanal, og hvordan du kan bruge den til at øge dit salg.

1) Google Ads

Google er verdens største søgemaskine. Så hvorfor ikke bruge den til din markedsføring?

Google Ads er en af de mest effektive markedsføringskanaler til salgsevents som udsalg, fordi den giver dig mulighed for at være målrettet og præcis med dine annonceringer gennem deres hardcore data. Du kan derfor være sikker på, at din annonce kun vises for den rigtige målgruppe – hvilket øger din mulighed for at opnå flere konverteringer.

Du kan vælge et mål til din søgekampagne (eksempelvis at øge salg) og lave annoncer, der baserer sig på betaling pr. klik (PPC, pay-per-click). På den måde betaler du kun, når din annonce opnår resultater – for eksempel når personer klikker på din annonce og besøger din hjemmeside.

En effektiv annoncering på Google Ads kan bestå af følgende trin:

  1. Identificér din målgruppe
  2. Opret annoncegruppe med relevante søgeord og målrettede annoncer
  3. Indstil geografisk målretning for din annonce
  4. Tilføj information om tilbud og rabat for udsalget

2) SEO

SEO (søgemaskineoptimering) er en vigtig markedsføringskanal, der kan hjælpe din virksomhed med at blive synlig for potentielle kunder, når de søger efter produkter eller services online.

Holder du udsalg, kan SEO derfor være en nyttig markedsføringsstrategi til at tiltrække kunder, der søger efter tilbud og rabatter på internettet. 

Hvis udsalget f.eks. omhandler billige cykler til Black Friday, er det typisk søgninger som “Black Friday cykler”, der er populære. Derfor kan du med fordel nævne det, når du laver content til din hjemmeside (det kan være i et blogindlæg eller på en landingsside), så du rangerer højt i Google, og dermed kan tiltrække organisk trafik.


Her er 3 vigtige trin til SEO-markedsføring:

  1. Opdatér din hjemmesides indhold med relevant information om dit udsalg
  2. Tilføj relevante søgeord til hjemmesidens tekst og meta tags
  3. Opret blogindlæg eller opdatér eksisterende, der handler om dit udsalg

3) Visma LogBuy

Visma LogBuy er en online indkøbsportal, der tilbyder eksklusive rabataftaler til populære brands som en personalefordel. Bliver du markedsført på denne portal, kan du nå ud til over 300 virksomheders intranet samt LogBuys egne kanaler.

Forøg din omsætning og nå ud til et købestærkt publikum bestående af Danmarks største virksomheder og kommuner med mere end 500.000 ansatte. 

Nemt og hurtigt!

Visma LogBuy skræddersyer en marketingplan, der passer til præcis din virksomhed. Vi sørger for at realisere og overvåge dine ønskede KPI'er. 


Følg disse trin for at eksponere din virksomhed for en masse købestærke brugere:

  1. Opret en virksomhedskonto på Visma LogBuy
  2. Opret et tilbud og gruppe til dit udsalg
  3. Overvåg effekten og justér tilbuddene i takt med dine behov

4) Affiliate markedsføring

Affiliate markedsføring er smart, fordi du får mulighed for eksponere din virksomhed for en større målgruppe ved at have samarbejdspartnere, der markedsfører din webshop og dit udsalg gennem partnerens egne markedsføringskanaler eller på sociale medier såsom Facebook, Linkedin og Instagram.

Når samarbejdspartneren f.eks. formidler budskabet om udsalg til deres egne følgere, henviser vedkommende til din hjemmeside, hvilket øger trafik og konverteringer.

Her er simple trin for at opnå effektiv brug af affiliate markedsføring til udsalg:

  1. Find en relevant samarbejdspartner – f.eks. en anden virksomhed eller en influencer med en høj troværdighed og med et publikum, der dækker din målgruppe
  2. Opret et affiliate-program med en attraktiv provision for samarbejdspartneren
  3. Vær klar og tydelig i din kommunikation om dit udsalg

5) E-mail markedsføring

Markedsføring via e-mails er både super effektivt og omkostningsfrit. Det giver din virksomhed mulighed for at nå ud til din målgruppe og leads med en e-mail direkte i deres indbakke.

Planlægger du et stort udsalg, kan e-mail markedsføring være en nyttig måde at opfordre dine kunder til at købe dine produkter.

Et godt trick er at gøre brug af FOMO-konceptet (Fear Of Missing Out), hvor du skaber en frygt hos kunden for at få dem til at udføre en bestemt handling, “inden det er for sent”. Du kan f.eks. skrive i mailen, at tilbuddet kun gælder til og med en bestemt dato eller findes i et begrænset lager. 

Her er gode trin at følge, hvis du vil bruge e-mail markedsføring til udsalg:

  • Giv interesserede en god grund til at skrive sig op til dit mailflow - f.eks. en rabatkode
  • Skriv en attraktiv e-mail, der omhandler dit udsalg/de tilbudte rabatter og gør den personlig med navn
  • Tilføj et klart og synligt CTA (Call To Action) i mailen – f.eks. “Se udsalget her”